Ali DASH dieta deluje?
| Članek je bil prebran 288 krat.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Dash dieta je ena izmed tistih diet, o katerih se v zadnjem času veliko govori. Gre za poseben način prehranjevanja, ki ga strokovnjaki za hujšanje oz. izgubo telesne teže po vsem svetu priporočajo predvsem tistim, ki imajo visok krvni pritisk ali težave s holesterolom. Dash dieta naj bi namreč nižala krvni pritisk in raven holesterola v krvi, svoje privržence pa si je na ta račun hitro pridobila tudi med vsemi tistimi, ki z omenjenima pojavoma nimajo posebnih ali izrazitih težav.

hujsanje infoAli DASH dieta zares varuje srce in ožilje?

Ko pomislimo na dieto in hujšanje, sicer pomislimo na bolj zdravo prehranjevanje, čeprav večina diete povezuje predvsem z odrekanjem priljubljeni hrani, nekateri pa celo s stradanjem in skrajnim neugodjem. Res je, da je težo zelo težko izgubiti in povečini ne gre brez spremembe prehranjevalnega režima. Seveda je treba biti pripravljen spremeniti tudi nekatere osnovne življenjske navade, kot so npr. v svoje življenje vključiti več gibanja, prenehati piti alkohol, prenehati kaditi, itd. Le redko pa za katero dieto lahko slišimo, da je naravnost zdrava in da povrh vsega celo varuje srce in naša ožilja. Dash dieta v svetu dejansko velja za čudežno dieto, s katero lahko poskrbimo za zdravo ožilje in srce. V Ameriki so šli strokovnjaki za prehranjevanje celo tako daleč, da so DASH dieto označili za najbolj zdravo dieto med vsemi. Raziskave so namreč pokazale, da so ljudje, ki so se odločili za prehranjevanje po tej dieti, že v samo 14 dneh bistveno izboljšali zdravstveno stanje svojega telesa. Dieto so na račun raziskav odobrili tudi s strani številnih zdravstvenih klinik in združenj, ki se ukvarjajo s krvnim pritiskom in holesterolom – dvema težavama, ki v današnjem svetu nedvomno naraščata, še zlasti v razvitem svetu.

V čem je skrivnost DASH diete?

In v čem sploh je skrivnost dash diete? Dash dieta je prijazna do telesa, saj njena osnova niso čudni ali izjemno strogi jedilniki, niti stradanje ali postenje. Ljudje, ki se odločijo za prakticiranje dash diete vedo povedati, da pogosto sploh nimajo občutka, da so se morali zares odrekati kakšni hrani ali da bi jih dieta omejevala. Ko so raziskave pokazale, da je mogoče z dash dieto vplivati na boljši srčno-žilni sistem, so se kmalu pokazali tudi številni drugi pozitivni učinki te diete na človeški organizem. Med drugim naj bi bil ta način prehranjevanja zelo dober v boju zoper mnoge vrste raka, ščitil naj bi pred boleznimi ledvic in tudi manjšal tveganje za nastanek sladkorne bolezni. V resnici je dash dieta tako prijazna in življenjska, da z malo volje postane način življenja in konstanten prehranjevalni sistem, brez tega, da bi ves čas imeli občutek, da ste na dieti. Primerna je za vso družino, kar je gotovo velika prednost v primerjavi s številnimi drugimi dietami, pri katerih moramo kuhati posebej za družinske člane in nekaj čisto drugega zase. Temelj te diete je sadje, zelenjava in proteinsko bogata nizkokalorična hrana. Z njo pa nismo samo bolj zdravi, ampak je mogoče na ta način izgubiti kar nekaj kilogramov.

Jedilnik in prehranjevalni načrt DASH diete

Dieta temelji na 28 dnevnem ciklusu skrbno načrtovanih obrokov, ki sestoje iz različnih kaloričnih vrednosti. Dieta upošteva, da nekatere dneve pač nimamo časa za pripravo in kuhanje jedi ali pa smo morda na poti – za takšne dneve dieta ponuja nasvete in nadomesten prehranjevalni načrt. Prav tako dieta jasno opredeli, katera živila is smemo privoščiti tudi v dvojnih porcijah, pa nam kljub temu ne bodo škodovala, hkrati pa pove, katera živila je potrebno omejiti, zaradi njihove visoke kalorične vrednosti. Številni se nad dieto navdušujejo zato, ker je zelo življenjska in je ni težko vključevati v natrpan vsakdan. Dieta ponuja različne ideje za obroke in sestavo jedilnika, pri čemer opozarja tudi, koliko soli smemo dnevno zaužiti, da ne škodujemo svojemu telesu. Dnevni jedilnik naj bi sestavljalo med 6 do 8 majhnih obrokov preko celega dneva, pri čemer naj bodo izbrana živila bogata s stročnicami. Dash dieta svetuje predvsem veliko zelenjave (kar 4 do 5 porcij dnevno) in pa 4-5 porcij sadja na dan.  Dnevno se priporoča tudi do 6 porcij mesa ali rib (namesto mesa lahko eno jajce) in nekje 2 – 3 porcije mlečnih izdelkov dnevno (pri čemer je ena porcija enaka eni skodelici mleka ali enemu jogurtu). Omejiti se je potrebno predvsem pri sladkarijah, alkoholu, kofeinu in maščobah. V osnovi je dash dieta sistem zdravega prehranjevanja, kjer je najpomembnejše pravilo raznovrstnost in zmernost. Zato, jejmo z glavo.

Preberite si tudi, kakšna naj bi bila zdrava dieta!

© 14. 12. 2017 - Dolznik.si. Oglaševanje.